Sunday, October 04, 2009

A Day Before

InsyaAllah, tomorrow will be my first day working, well at least that's how KWSP sees it. haha.

Because of the 11th hour confirmation I got from En Azimin, so my plan is kinda mess up right now. If he just called a day earlier, I would be able to check-in to Za'ba and spend this weekend (yesterday+today) moving my things into the room. But whatever lah. So now I'm kinda 'go with the flo' konsepnya. Just what I do know for sure, first thing tomorrow I gotta head up to KWSP to open my account there, before making my way to Bangi. I'll try to settle the application form as quickly as possible. And a meeting with Prof to show the video montage that I spent an entire night learning Adobe After Effects for. Juling mataku!

Maybe I'll pack a day's worth of essential and try to see if I can get a room in Za'ba on the spot tomorrow. And if I do, I'll have to return back home that evening/night and come back with my entourage that night/next morning.

I can sense it's gonna be a very tiring couple of days ahead.

Yesterday, I went to En Mazlan's open house with Gedik, Ya, Shah, Mek Su and Kak Aza - which I think was the first and might be the last open house I went to this Raya. Hahaha. Betapa tidak beraya-nya tahun ini. Baju raya tak beli. Program TV raya entah apa-apa tu pun tak tengok. Family balik kampung, aku jaga rumah. Kawan panggil hari-hari ajak datang tour-de-Gombak beraya aku tolak. Ikut pergi beraya di 1 rumah je (tupun rumah sedara di 500m di belakang rumah). Orang datang rumah, aku samada (tiada di rumah/baru bangun, salam dan sambung hadap laptop/tengah tidur dan tak sedar2 sampai orang balik).

Entahlah. Dah 23 kali beraya. Mungkin dah muak rasanya. Nak kena ada family sendiri kot baru semangat raya tu datang balik.

9 comments:

.ib. said...

waw, bilahkah adian hendak memiliki family sendirinye... mcm dah dekat je bunyinye... hehe... ;)

p/s: jgn lupe jmpt mkn sik myak k!

Adian said...

ayo... gilakah. kalau tetiba menang hadiah power root rm1 juta tu blehla mula mengedarkan borang. hahahaha.. kalau tak, alamatnya tunggu ib la dulu hahaha

enul said...

hamboiiii...family sendri??! cam pelik plak bler ko ckap camgitu..huhu...

ST_one said...

Your new day is coming! All the best to you ^^

fievelski said...

famili sendiri? jeng jeng jeng. apakah hanya aku yang mengetahui? jeng jeng jeng

muak raya 23 kali. apakata tuka selera raya hanukkah pulak *kena sambar petir*

Adian said...

enul - hoho saje letak kenyataan berbaur provokatif di situ supaya ko komen. hahaha *misi tercapai*

sansit - a new.. day... has.. come.... *itu dia celine dion dah turun dari angkasaraya*

fie (bak kata ajami hasyim) - hanya kau yang mengerti apa? apa???? haaha... ayo hanukkah pelita dia xcantik, maka xboleh. hahaha

fievelski said...

edie.ops.adian:jeng jeng jeng.

menjawab persoalan hanukah. hanukah jika disambut secara materialis, ia tidak jauh beza dengan krismas yang telah di-overrated-kan di negeri2 salju atas angin. sambutan je lebih, pengisian spiritualnya nan ado. pokok persoalannya ialah, perayaan apa sekalipun, pengisian rohaniah itu penting untuk menginvoke roh perayaan itu sendiri.tudia!


mesej universal ini ditaja oleh nokia. konek-ting people

Adian said...

ayoma.. ni dogma agama universalkah? haha

fievelski said...

dogma kefrinjanan.

Related Posts with Thumbnails